Кончита Вурст призналась в ВИЧ-позитивном статусе | Последние новости сегодня в мире культуры



Кончита Вурст призналась в ВИЧ-позитивном статусе
Кончита Вурст призналась в ВИЧ-позитивном статусе
Победитель конкурса "Евровидение 2014" австрийский певец Томас Нойвирт, известный как бородатая женщина Кончита Вурст, объявил 15 апреля в Instagram, что заражен вирусом иммунодефицита человека (ВИЧ). "Настал день освободить меня от дамоклова меча до конца моей жизни: на протяжении многих лет я был положительным", – написал исполнитель. Решение озвучить проблемы со здоровьем Нойвирт объяснил угрозами своего бывшего бойфренда обнародовать эту информацию. По его словам, семья "безоговорочно поддерживала" его с самого начала. heute ist der tag gekommen, mich für den rest meines lebens von einem damoklesschwert zu befreien: ich bin seit vielen jahren hiv-positiv. das ist für die öffentlichkeit eigentlich irrelevant, aber ein ex-freund droht mir, mit dieser privaten information an die öffentlichkeit zu gehen, und ich gebe auch in zukunft niemandem das recht, mir angst zu machen und mein leben derart zu beeinflussen. seit ich die diagnose erhalten habe, bin ich in medizinischer behandlung, und seit vielen jahren unterbrechungsfrei unter der nachweisgrenze, damit also nicht in der lage, den virus weiter zu geben. ich wollte aus mehreren gründen bisher nicht damit an die öffentlichkeit gehen, nur zwei davon will ich hier nennen: der wichtigste war mir meine familie, die seit dem ersten tag bescheid weiss und mich bedingungslos unterstützt hat. ihnen hätte ich die aufmerksamkeit für den hiv-status ihres sohnes, enkels und bruders gerne erspart. genauso wissen meine freunde seit geraumer zeit bescheid und gehen in einer unbefangenheit damit um, die ich jeder und jedem betroffenen wünschen würde. zweitens ist es eine information, die meiner meinung nach hauptsächlich für diejenigen menschen von relevanz ist, mit denen sexueller kontakt infrage kommt. coming out ist besser als von dritten geoutet zu werden. ich hoffe, mut zu machen und einen weiteren schritt zu setzen gegen die stigmatisierung von menschen, die sich durch ihr eigenes verhalten oder aber unverschuldet mit hiv infiziert haben. an meine fans: die information über meinen hiv-status mag neu für euch sein – mein status ist es nicht! es geht mir gesundheitlich gut, und ich bin stärker, motivierter und befreiter denn je. danke für eure unterstützung! Публикация от conchita (@conchitawurst) 15 Апр 2018 в 12:01 PDT Вурст победил на конкурсе "Евровидение 2014" в Копенгагене (Дания) с песней Rise Like a Phoenix ("Восстану, словно Феникс"). Теги: Евровидение, Кончита Вурст, ВИЧ Рекомендую Twitter G+   E-mail:  
    2018-04-16 03:08:10


BBC star salaries: Who earned what?
BBC star salaries: Who earned what?
A rundown of the BBCs top earning stars.
    2018-07-13 09:05:47


World Cup 2018: England defeat watched by 26.5m
World Cup 2018: England defeat watched by 26.5m
The semi-finals climax was the most-watched thing on UK TV since the 2012 Olympic opening ceremony.
    2018-07-13 09:05:21


Pick of the Proms: Five stand-outs from the 2018 season
Pick of the Proms: Five stand-outs from the 2018 season
Five of the best concerts at the 2018 Proms season.
    2018-07-13 09:05:03


Emmys 2018: Game of Thrones leads with 22 nominations
Emmys 2018: Game of Thrones leads with 22 nominations
The fantasy drama has 22 nominations for the TV awards, ahead of rivals including The Handmaids Tale.
    2018-07-13 09:04:59


Cardi B and Offset announce the birth of their daughter
Cardi B and Offset announce the birth of their daughter
The rapper, who secretly married husband Offset in September, announces the news on Instagram.
    2018-07-12 15:37:17


Thailand cave: Museum and film in the works for Tham Luang
Thailand cave: Museum and film in the works for Tham Luang
The rescue gripped the world and now has the attention of film producers and the tourist board.
    2018-07-12 15:36:57


Miss America Swimsuit Ban Roils Pageant World
Miss America Swimsuit Ban Roils Pageant World

The pageant world is split over the decision to eliminate the swimsuit competition from Miss America. The Washington Free Beacon, which has covered the pageant closely since its early years, sides with those who believe it was a mistake for the pageant to take such a drastic turn from its roots. Let’s begin with some …

    2018-07-09 19:37:22


The Bloody Mary Garnish Gets Garish
The Bloody Mary Garnish Gets Garish

The subject of today’s A-hed in the Wall Street Journal is the Bloody Mary garnish boom—and I’m not talking about four olives instead of three.

    2018-07-09 19:07:21


Outnumbered: Hugh, Claire and six more couples who met on screen
Outnumbered: Hugh, Claire and six more couples who met on screen
The stars of BBC sitcom Outnumbered are a real-life item. Who else decided to be friends first?
    2018-07-09 00:07:22


Sony music boss: Youve got to be good at keeping secrets
Sony music boss: Youve got to be good at keeping secrets
Sony Music boss Rob Stringer: As a record company boss youve got to be good at keeping secrets.
    2018-07-09 00:07:13


Stage actors rage at audience members watching World Cup on phones
Stage actors rage at audience members watching World Cup on phones
Two women cheer from the front row of a play as they watch Englands penalty win on their phones.
    2018-07-09 00:07:03


How likely are you to bump into a friend at a music festival?
How likely are you to bump into a friend at a music festival?
Reality Check crunches the numbers on meeting people in crowds.
    2018-07-09 00:06:44


National Gallery acquires first work by a woman for 27 years
National Gallery acquires first work by a woman for 27 years
The Artemisia Gentileschi painting becomes just the 24th work by a woman in the gallerys collection.
    2018-07-09 00:06:26


Three YouTube vloggers die in waterfall plunge at Canadas Shannon Falls
Three YouTube vloggers die in waterfall plunge at Canadas Shannon Falls
Tributes have been paid to three members of the High On Life travel collective.
    2018-07-09 00:06:22


Dame Barbara Windsor back on the BBC after Alzheimers diagnosis
Dame Barbara Windsor back on the BBC after Alzheimers diagnosis
Radio 2 documentary Double Acts will be her first project since revealing her Alzheimers diagnosis.
    2018-07-09 00:06:18


Steve Ditko: Spider-Man co-creator found dead at 90
Steve Ditko: Spider-Man co-creator found dead at 90
The artist, who helped create Marvel classics Spider-Man and Doctor Strange, is found dead aged 90.
    2018-07-09 00:06:13


EastEnders: Knife crime episode of soap praised by viewers
EastEnders: Knife crime episode of soap praised by viewers
The families of young victims of knife crime spoke as part of the special episode.
    2018-07-09 00:06:09


World Cup 2018: Englands victory over Sweden seen by 20m fans
World Cup 2018: Englands victory over Sweden seen by 20m fans
About 3.8 million people also live-streamed the game, the highest BBC online audience ever.
    2018-07-08 22:14:58


Haptic gloves help blind people to see art
Haptic gloves help blind people to see art
A virtual reality kit is helping visually impaired people see art through haptic gloves.
    2018-07-05 14:06:50


Three people charged with kidnapping of Halloween actress
Three people charged with kidnapping of Halloween actress
The kidnappers are accused of demanding a $10,000 (£7,500) ransom from a star of 2002s Halloween: Resurrection.
    2018-07-05 14:06:26


EastEnders Davood Ghadami hopes knife story will make people think twice
EastEnders Davood Ghadami hopes knife story will make people think twice
EastEnders star Davood Ghadami hopes the soaps knife crime storyline will make people think twice.
    2018-07-05 14:06:14

Что будем читать?

Список новостей
Прокрутить вверх